روش‌های متفاوتی وجود دارد که افراد با به‌ کارگیری آن‌ها به‌ صورت آنلاین از طریق ابزارهای مختلف اینترتی قادر به کسب درآمد از طریق بیت‌‌کوین هستند. درست شبیه زندگی واقعی، غیر ممکن است بتوانید بدون پرداختن بهایی، چیزی را به‌ دست آورید. هر روشی در کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین به‌ صورت آنلاین نیازمند این است که چیزی  (چه زمان یا دانش یا قدرت پردازش کامپیوترتان) را در ازای آن بپردازید.

برخی از روش‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره‌ شده است، به تلاش اندکی نیاز دارند و بازخورد اندکی نیز دارند. ممکن است سایر ابزارهای کسب آنلاین بیت‌کوین سودآوری بیشتری داشته باشند. ولی برای پیاده‌سازی آن‌ها نیاز می‌باشد تا سطح معیّنی از دانش و تخصّص در مورد صنعت و بازرگانی داشته باشید. بنابراین، ممکن است برخی از افراد تصوّر کنند که استخراج بیت‌کوین و به‌ صورت کلی ارز مجازی روش ساده‌ای برای کسب درآمد است، اما این کار بدون دانش لازم به آن سادگی که برخی فکر می‌کنند نیست.

با توجه به قیمت فعلی دلار در زمان نگارش این مقاله و قیمت فعلی بیت کوین که به دلار 6593.5 می باشد. با یک حساب سر انگشتی متوجه می شوید که یک بیت کوین حدود 90 میلیون تومان قیمت دارد.

خوشبختانه بیت کوین آنقدر معتبر می باشد که به راحتی می توانید آن را به دلار یا تومان از طریق صرافی‌های مختلف تبدیل کنید.

آسان‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین

اگر به کسب درآمد از بیت‌ کوین علاقه دارید، برخی از موارد زیر ارزش در نظر گرفتن را دارا مِی‌باشند.  تمامی موارد به ترتیب از آسان‌ترین (و کم‌درآمدترین!) به نقش‌های اساسی‌تر ولی سختتر موجود در اکوسیستم بیت‌کوین مرتب شده‌اند. توجه داشته باشید که برای دسترسی به تمامی این روش‌ها و سایت‌ها ابتدا باید از برنامه های تغییر آیپی استفاده نمایید، زیرا به علت ایرانی بودن ممکن است حساب شما به خطر بیافتد.

روش های کسب درامد بیت کوینی

درآمد‌های کوچک

اگرچه “درآمدهای کوچک” ساده‌ترین روش کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین است، با در نظر گرفتن مقدار درآمد کسب‌شده، زمان‌ مصرف شده مهمترین بحث روش از میان روش‌های ذکرشده است. وب‌سایت‌ها مبلغ ناچیزی را بابت انجام کارهای کوچک با بیت‌کوین به شما  می‌پردازند. و در عوض آن مقدار بسیار کمی بیت‌کوین دریافت می‌کنید. محبوب‌ترین نوع کسب درآمدهای کوچک به شرح زیر است:

وب سایت‌های پرداخت برای کلیک یا مشاهده تبلیغات

همان‌طور که از نامش پیداست، این وب‌سایت‌ها برای بازدید از وب‌سایت‌ها تا تبلیغات معیّنی به بیت‌کوین پول می‌دهند. وب‌سایت‌های پرداخت در ازای کلیک یا مشاهده تبلیغ زیادی هستند که مقادیری از بیت‌کوین برای کلیک‌ها و بازدیدها می‌پردازند که AdBTC یا BTCCliks احتمالاً معروف‌ترین آن‌ها می‌باشد.

صاحبان وب‌سایت‌ها از طریق قرار دادن آگهی در وب‌سایتشان و پول دادن به افرادی که از آن تبلیغات بازدید می‌کنند یا نظرسنجی‌ها را تکمیل می‌کنند، پول می‌گیرند. این روش با تیبدیل شدن به یک صنعت 50% ترافیک وب‌سایت‌های بیت‌کوینی برجسته‌ی امروز را در دست دارد. این سایت ها به کاربران اجازه می‌دهند تا بازدیدکنندگان درصدی از بیت‌کوینی که خودشان کسب کرده‌اند را داشته باشند.

این وب‌سایت به کاربران اجازه می‌دهد تا بین تبلیغات 5، 10، 20 یا حتی 200 ثانیه‌ای انتخاب کنند و به نسبت آن‌ها هزینه‌اش را می‌پردازد.

معرفی تمامی سایت‌های پرداخت بیت‌کوین در ازای مشاهده تبلیغ

خورده کارها

کارهای کوچک وظایف کوچک و سریعی هستند که می‌توانند در ازای مقدار کمی بیت‌کوین کامل شوند. این وظایف ممکن است به‌ طور ساده‌ای شامل تست کردن یک برنامه یا افزونه باشد تا ببینند به خوبی با یک مرورگر کار می‌کند یا خیر، یا این‌ که ریتوییت کردن یک پست در توییتر و یا نشر کردن آن در سایر شبکه های اجتماعی. در این روش هم‌ مقدار پول دریافتی کم است ولی پتانسیل کسب درآمد از طریق این روش از روش‌های قبلی بیشتر است.

وب سایت‌های انجام کار در قبال بیت‌کوین

برخی برنامه های موبایلی برای انواع تلفن‌های همراه نیز وجود دارد که در ازای انجام کارهایی به شما مقادیری ارز مجازی منجمله بیت کوین می‌دهند.

معرفی برنامه های کسب درآمد دلاری و بیت‌کوین

نوشتن مقاله در مورد ارزهای مجازی

اگر دانش اشتیاق شما در مورد صنعت ارز مجازی زیاد است و می‌توانید و می‌خواهید که دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید با این کار بیت‌کوین بدست آورید. مقدار درآمدی که با نوشتن در مورد بیت‌کوین کسب می‌شود متفاوت می‌باشد ولی می‌تواند با توجّه به سطح تخصّص شما در این زمینه، بسیار بالا باشد.

بسیاری از سایت‌ها هستند که تمایل دارند چندین نوشته تخصصی و یا آموزشی در مورد بیت کوین برای آنها نوشته و در ازای آن پول بگیرید و یا می‌توانید در سایت‌های فروش فایل آموزشی مقاله خود را به اشتراک گذاشته و با فروش آن کسب درآمد کنید.

درآمدهای متوسط

کمپین‌های بیت‌کوین‌تاک و دریافت کوپن ارزهای مجازی

یکی از روش های خوب در کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین کمپین‌های انجمن بیت‌کوین‌تاک است. این انجمن به کاربران پول می‌دهد تا در انجمن بیت‌کوین‌تاک که کارش ایجاد یک کمپین محصول است، پست بگذارید. میزان کسب درآمد به سطح عضویت هرفرد در بیت‌کوین‌تاک بستگی دارد. بیت‌کوین‌های کمی به کاربرانی که عضو کامل نیستند اختصاص داده‌ می‌شود ولی به مرور این درآمد افزایش پیدا میکند(برای کسب عضویت کامل باید حداقل ۱۲۰ پست داشته باشید). همچنین بیشتر کمپین‌ها برای پست‌گذارها محدودیت اعمال می‌کنند. مثلا محدود کردن تعداد کلمات در هر پست یا وارد نکردن تبلیغات به‌ صورت مستقیم در پست برای خودتان و.... به‌ علاوه، برخی از کمپین‌ها ممکن است حداقل یا حداکثر تعدادی پست هفتگی داشته باشند.

مقدار پولی که می‌توانید از طریق این کمپین‌ها کسب کنید میتواند متفاوت باشد و این تفاوت بستگی به تعداد پست‌هایی که با تعداد کلمه‌ی حداقل می‌گذارید، دارد. با توجّه به نوع کمپین موجود شما می‌توانید برای ۲۴ ساعت کار انحصاراً برای کسب عضویت کامل، ۵۰–۱۰۰ دلار پول دربیاورید. البته، با توجه به بازار رقابتی و اینکه برخی از کمپین‌ها حداکثر تعدادی پست هفتگی دارند، ممکن است نتوانید درآمد قابل توجهی از یک کمپین کسب کنید.

هم‌چنین بسیاری از شرکت‌های جدید ارز مجازی اعانه‌ای بابت اجرای  وظایف دیگری مانند تولید ویدئو در یوتیوب، وبلاگ‌نویسی و پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی به شما پرداخت می‌کنند. بهتر از بدانید که با توجه به تعداد دنبال‌کنندگان خود مقادیر مختلفی کسب خواهید کرد. بنابراین ساختن اکانت فیس‌بوک و توییتر و شرکت در کمپین‌های مختلف می‌تواند برای شما سودمند باشد. روش پرداخت نیز بدین گونه است که به‌ سادگی پس از رخ دادن ICO (ارائه‌ی کوین اولیه) به شما پول پرداخت خواهد شد و کوین‌هایی از شرکتی که به آن کمک کرده‌اید دریافت می‌کنید.

در این روش شما نیاز دارید که به زبان‌های مختلف مخصوصا زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و یا اسپانیایی مسلط باشید.

نویسندگی برای وبلاگ‌ها و سایت‌های اخبار

از این مرحله است که پتانسیل کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین بالا و بالاتر می‌رود. اگرچه نیاز متقابل نیز برای دانش بیشتر در مورد بیت‌کوین نیز افزایش می‌یابد. تعداد روز افزون وبلاگ و وسایت‌های خبری‌ای وجود دارند که به نویسندگان متعهّد برای بحث در مورد بیت‌کوین و سایر ارزهای‌دیجیتالی نیاز دارند. بسته به دانش شما از موضوع، تعداد نامحدودی از موقعیت‌های مجازی موجود برای نویسندگان وجود دارد. نویسندگانی که نوشته‌هایی با کیفیت خوب به زبان‌های دیگر می‌نویسند، ۳۰–۱۰۰ دلار بابت هر ۱۰۰۰ کلمه دریافت می‌کنند. در این مرحله نویسندگان می‌توانند نحوه‌ی پرداخت را نیز تعیین کنند که می‌خواهند به بیت‌کوین باشد یا ارزهای دیگر.

اگر می‌خواهید در مورد بیت‌کوین به‌ صورت آنلاین بنویسید، وب‌سایت‌هایی مانند Coinality برای شروع نقطه‌ی خوبی هستند.

همچنین شما می‌توانید با تولید محتوای فارسی به ازای هر 1000 کلمه 25.000 تومان وجه نقدر دریافت کنید و یا مقالات خود را از طرق سایت‌های مربوطه به فروش برسانید.

درآمدهای زیاد

درآمد دیجیتالی از طریق بازاریابی وابسته (همکاری در فروش)

اگر شما مسیر نوشتن در مورد بیت‌کوین را در راه مقاله نویسی برای سایت خودتان دنبال کنید و وب‌سایت شما موفّق باشد، پتانسیل برای کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین با بازاریابی وابسته و همکاری در فروش به وجود می‌آید. این بازرگانی، نوعی از بازرگانی است که در آن می‌توانید بابت هر ارجاعی لینکی که به یک بیزینس بیت‌کوین وارد می‌کنید، کمیسیون مشخصی دریافت کنید. اگر بیزینس یک برنامه‌ی وابسته را مدیریت می‌کند و وب‌سایت شما به‌ اندازه‌ی کافی خواننده دارد تا محصول ارائه‌ شده را بخرند، پورسانت شما می‌تواند نامحدود بشود.

خدمات مرتبط با بیت‌کوین فراهم کنید

وقتی‌ که صحبت از ارز مجازی است، اگر دانش شما بیشتر تکنیکی و عملی است تا نویسندگی، موقعیت‌های زیادی برای کسب ارز مجازی برای شما به وجود خواهد آمد. بیشتر شرکت‌هایی که اکنون ارز مجازی را مدیریت می‌کنند، با زیر ساخت اولیه محدود آغاز به کار کرده‌اند. به همین جهت، به همه‌ی نیروها از گسترش‌دهندگان نرم‌افزار و وب‌سایت گرفته تا متخصّصان استخراج و بازاریاب‌های آنلاین احتیاج زیادی دارند. بر اساس اندازه‌ی زیرساخت اولیه نقشی مانند این می‌تواند یک شغل قراردادی از راه دور یا از سوی دیگر یک شغل تمام‌ وقت باشد. مقدار پولی که می‌توان از این راه کسب کرد به نوع نقش، سطح تخصّصی که دارید  و مقدار ساعاتی که به‌ کار اختصاص می‌دهید بستگی دارد.

استخراج بیت‌کوین

طرفداران اولیه صنعت ارزهای دیجیتالی مخصوصا بیت‌کوین درآمدهای برجسته‌ای از طریق استخراج بیت‌کوین کسب کرده‌اند. استخراج بیت‌کوین فرآیندی است که در آن کوین‌های جدید تولید می‌شوند. استخراج به‌ وسیله‌ی برنامه‌های کامپیوتری خاصی صورت می‌گیرد و از قدرت پردازش کامپیوتر فرد استخراج‌کننده مخصوصا پردازنده های گرافیکی استفاده می‌کند. استخراج در آغاز بسیار ساده‌ای بود و استخراج‌کنندگان اولیه توانستند هزاران بیت‌کوین با هزینه‌ی بسیار کم استخراج کنند.

اگرچه در همان زمان، ارزش بیت‌کوین حتی نزدیک به چیزی که امروز هست نبود و شاید بتوان گفت که تنها چند سنت و یا دلار ارزش داشت. بنابراین کسب سودهای زیاد از استخراج تا سال‌های بعد که قیمت بیت‌کوین ناگهان افزایش یافت و به هزاران دلار رسید حاصل نشد. امروزه استخراج بیت‌کوین بسیار سخت‌تر هست و هرچه بیشتر بیت‌کوین استخراج شود، نیاز به قدرت پردازش و سختی استخراج بیشتر می‌شود. به همین خاطر امروزه استخراج بیت‌کوین قدرت پردازش برجسته می‌شود و دیگر نمی‌تواند بدون تجهیزات پیشرفته و بسیار گران قیمت صورت گیرد.

به‌ علاوه هزینه‌ی برق‌رسانی به این تجهیزات پیشرفته بسیار بالاست. در حال حاضر میزان مصرف برق برای کسب بیت‌کوین در سراسر دنیا در یک روز به اندازه‌ی برق مصرفی کشوری به‌ اندازه‌ی مراکش در یک روز است. به همین خاطر استخراج بیت‌کوین بیشتر در دست شرکت‌هایی است که می‌توانند هزینه‌ی این تجهیزات را بپردازند و در مناطقی که برق ارزان است قرار دارند. به همین دلیل چین با اختلاف بزرگ‌ترین استخراج‌کننده‌ی بیت‌کوین است (بیش از ۶۰% بیت‌کوین را استخراج می‌کند) و به دنبال آن گرجستان، سوئد و ایالات متحده هستند.

استخراج بیت‌‌کوین از طریق سیستم‌های خانگی

 همانطور که قبلا گفتیم عملا استخراج از طریق تنها یک عدد سیستم خانگی معمولی شوخی به نظر می‌رسد و برای استخراج به تجهیزات گران قیمتی (حدود قیمت از 4000 دلار برای هر دستگاه استخراج) نیاز است.

اما اگر شما چندین کامپیوتر داشتید که می‌توانستند در کنار کامپیوتر شخصی شما شروع به استخراج کنند یعنی به جای انکه هر یک نفر  100 درصد کار را انجام دهد، 100 نفر هر کدام 1درصد از کار استخراج را انجام دهند و همگی بسته به سهم خود بیت‌کوینشان را دریافت کنند،  چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

برای استخراج بیت‌کوین از طریق سیستم‌های خانگی درحال حاضر تنها راه موجود همین راه است و می‌توان گفت این راه برای بسیاری از افراد یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است.

درصورتی که در این روش به درستی عمل کنید ماهانه تا 1 بیت کوین درآمد به شما می‌دهد، البته اگر زود بجنبید.

بخوانید: استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر

معامله و ترید ارزهای دیجیتالی

پتانسیل زیادی در پول درآوردن در صنعت معامله با بیت‌کوین وجود دارد. ولی سطح بالایی از تخصّص و دانش در مورد بازارهای مختلف را می‌طلبد درست همانند بازارهای اقتصادی مختلف غیر مجازی! به‌ علاوه بازار ارز مجازی بسیار پر نوسان است و به همین جهت ممکن است برای سلایق و روحیه‌ی ریسک‌پذیری همه‌ی افراد جامعه گزینه مناسبی نباشد. اولین نکته در معامله این است که تمام مبادلات از طریق بیت‌کوین و آتریوم مدیریت می‌شوند. معنی این حرف این است که اگر می‌خواهید با ارز مجازی معامله کنید ولی ارز مجازی ندارید، احتمالاً باید مقداری تهیّه کنید.

اگر می‌خواهید معامله کردن را در نظر بگیرید، برخی از گزینه‌هایی که دارید به شرح زیر هستند:

معامله‌ی روزانه

معامله‌ی روزانه یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین می‌باشد. خرید و فروش بیت‌کوین در ۱ روز بر اساس نوسانات کوتاه‌مدت و کوچک در بازار است. چنین نوساناتی ممکن است بر اساس روندهای بازار یا صرفاً بر اساس شایعه‌ها باشند. معامله‌کنندگان می‌توانند بیت‌کوین را با سایر ارزهای مجازی و یا ارزهای دیگر مانند دلار آمریکا معامله کنند.

ربات‌های معامله برای کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین

راه‌اندازی ربات معامله‌ای بیت‌کوین روش پیشرفته‌ایست که اگر به‌ درستی انجام شود می‌تواند بازخوردهای خوبی را به همراه داشته باشد. ما یک راهنمای کامل در مورد ایجاد ربات‌های معامله نوشته‌ایم که روش‌های کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین و سایر ارزهای مجازی را به شما نشان می‌دهد. برخی از ربات ها و سیستم‌عامل‌ها جهت استفاده در زیر آورده شده‌اند:

CryptoTrader

ربات کریپتوتریدر، یک ربات معامله است که برای کاربران راهکارهای کاملاً اتوماتیک معامله را به وجود می‌آورد. در حالی‌که نیازی نیست که این ربات را روی سیستم‌های خود نصب کنید. کریپتوتریدر راه‌هایی ارائه می‌دهد که اجازه‌ی خرید راهکار معامله‌ی مورد علاقه‌شان یا فروش راهکاری که خودشان ثبت کرده‌اند را به کاربران  می‌دهد.

3Commas

سه‌کاما، یک ربات معامله‌ی بسیار محبوب است که با ارزهای مختلفی مانند بیترکس، بیتفینکس،بایننس، بیت‌استمپ، کوکوین، پولونیکس، GDAX، کریپتوپیا، هوبی و YOBIT کار می‌کند. این ربات با هر دستگاهی از تلفن‌همراه تا کامپیوتر و سایر سیستم های خانگی کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا سیستم جلوگیری از ضرر و کسب سود را فعّال کرده و فعّالیّت موفق‌ترین کاربران را کپی کنید.

Cryptohopper

کریپتوهاپر، یک ربات خودکار معامله می‌باشد به این معنی که می‌تواند ۲۴ ساعته ارز مجازی را مبادله کند. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس شاخص‌های معیّنی معامله کنند و یا با یک سیگنال که سیگنال‌های خرید را می‌فرستد مشترک شوند. بر اساس گفته وبسایت خود کریپتوهایپر، “اولین و تنها ربات معامله‌ی ارز مجازی اتوماتیک هستند که سیگنال‌های حرفه‌ای خارجی را ادغام می‌کند”.

معاملات آتی بیت کوین

گرچه این روش مشابه معامله‌ی روزانه است، “قرارداد برای تفاوت” شامل خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی نمی‌شود و به‌ جای آن قراردادی برای بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر خریداری می‌کنید. معنایش این است که مجبور نیستید در واقع بیت‌کوینی خریداری یا نگهداری کنید. یکی از مزایای این روش این است که می‌توانید خود بیت‌کوین را حذف کنید. یعنی اگر قیمت پایین آمد، سود شما افزایش می‌یابد و به شما اجازه می‌دهد از معامله خود سود ببرید. یکی از معایب این روش این است که کنترلی روی بیت‌کوینی که با آن معامله می‌کنید ندارید و ظاهرا صاحب هیچ بیت‌کوینی نیستید. بنابراین فقط به منظور تجاری استفاده می‌گردد و به سطح دانش پیشرفته ای از بازارهای حرفه ای تجارت نیاز دارد.

گزینه‌های باینری

گزینه‌های باینری (علّت نام‌گذاری این است که تنها گزینه‌های موجود بردن و یا باختن هستند) یک راهکار معامله است که به شما اجازه می‌دهد پیش‌بینی کنید که قیمت بیت‌کوین در یک بازه‌ی زمانی صعود یا نزول خواهد کرد. این عملا یک شرط بندی یک طرفه است و اگر صعود یا نزول در آن دوره رخ بدهد، هزینه‌ای را که در ابتدای ورود به این کار روی آن توافق کرده‌اید را پرداخت می‌کنید. اگر اتّفاق نیفتاد، سرمایه‌ی خود را از دست خواهید داد.

نتیجه‌گیری

موارد ذکر شده شاید جامع نباشند ولی معروف‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق بیت‌ کوین و درآمد آنلاین دلاری هستند. همان‌طور که در در اول مقاله اشاره شد، چیزی تحت عنوان بیت‌کوین رایگان وجود ندارد و در عوض آن باید چیزی ارائه شود، خواه زمان باشد، خواه تخصّص و خواه هر ۲ مورد اشاره شده. اگرچه در بازار در حال رشد ارزهای دیجیتالی، نیاز به تخصّص در زمینه‌ی ارزهای مجازی و تخصّص در محصولات مرتبط با بیت‌کوین به این معنی است که بهترین زمان برای وارد شدن در عرصه‌ی بیت‌کوین اکنون و تنها اکنون است.